Christian Lemmerz2025

Torso

Solgt

Bronze
56 x 97 x 31 cm.
Christian Lemmerz – Torso
Bronzeskulptur | 97 × 56 × 34 cm | 2025 | Unika

I Torso (2025) viderefører Christian Lemmerz sin kompromisløse udforskning af kroppen som både form og idé. Den monumentale bronzeskulptur viser en mandskrop uden hoved og ekstremiteter, skabt i et udtryk, der balancerer mellem klassisk ideal og brutal materialitet.

Overfladen er præget af voldsomme bearbejdninger: fingeraftryk, løbere, svejsninger og strukturelle brud skaber et levende relieflandskab, hvor det menneskelige synes ætset ind i metallet. Det er en krop, der både er skabt og destrueret – et memento mori i nutidig fortolkning.

Med sin dybe, mørke patina og de mange teksturelle lag står Torso som en slags fysisk rest, en overlevering af kød og form fra en anden tid. Værket aktiverer både sansning og refleksion og indgår i Lemmerz’ vedvarende dialog med skulpturens ontologi, dødens æstetik og den menneskelige krops tilstand.

Skulpturen er støbt som unika og bærer med sin kompromisløse fremtoning præg af både håndens nærvær og materialets modstand.

Dette værk er solgt. Ved interesse for tilgængelige værker benyt forespørg funktionen for at modtage et showroom.

Bronze
56 x 97 x 31 cm.
Christian Lemmerz – Torso
Bronzeskulptur | 97 × 56 × 34 cm | 2025 | Unika

I Torso (2025) viderefører Christian Lemmerz sin kompromisløse udforskning af kroppen som både form og idé. Den monumentale bronzeskulptur viser en mandskrop uden hoved og ekstremiteter, skabt i et udtryk, der balancerer mellem klassisk ideal og brutal materialitet.

Overfladen er præget af voldsomme bearbejdninger: fingeraftryk, løbere, svejsninger og strukturelle brud skaber et levende relieflandskab, hvor det menneskelige synes ætset ind i metallet. Det er en krop, der både er skabt og destrueret – et memento mori i nutidig fortolkning.

Med sin dybe, mørke patina og de mange teksturelle lag står Torso som en slags fysisk rest, en overlevering af kød og form fra en anden tid. Værket aktiverer både sansning og refleksion og indgår i Lemmerz’ vedvarende dialog med skulpturens ontologi, dødens æstetik og den menneskelige krops tilstand.

Skulpturen er støbt som unika og bærer med sin kompromisløse fremtoning præg af både håndens nærvær og materialets modstand.